Sinä voit ottaa rennosti – me teemme hitaasta sivustostasi turboahdetun voimanpesän
Hakukoneoptimointi
Voit olla rauhallisin mielin – pidämme sivustosi nopeana ja toimivana parhaalla mahdollisella tavalla – kuukausi toisensa jälkeen.
Hakukoneoptimointi – mitä se on?
Hakukoneoptimointi (SEO lyhenne englanninkielisestä käsitteestä search engine optimization) tarkoittaa yksinkertaistettuna erilaisia verkkosivustolla ja sen ulkopuolella tehtäviä toimenpiteitä, joiden tarkoituksena on edistää kohdesivuston sijoittumista hakukoneiden luonnollisiin hakutuloksiin oman liiketoiminnan kannalta olennaisilla avainsanoilla.
Hakukoneoptimointi lisää yrityksen luonnollista näkyvyyttä hakukoneissa, kuten Googlessa. Suurin osa hakijoista klikkaa mieluummin luonnollisia hakutuloksia kuin mainoksia ja luonnollisiin hakutuloksiin myös luotetaan eniten.
Käytännössä hakoneoptimointi tarkoittaa
- verkkosivujen sijoitusten nostamista hakukoneiden hakutuloksissa
- omien hakutulosten tekemistä houkuttelevammiksi, jolloin useampi hakija klikkaa niitä.
Valittuja sivuja optimoidaan, jotta ne löytyisivät halutuilla hakusanoilla.
Hakukoneoptimointi tekee myös koko sivuston hakukoneystävälliseksi.
Tällöin sivuille päädytään useammin myös sellaisilla hakusanojen yhdistelmillä, joita ei ole erikseen valittu optimoitavaksi. Tähän joukkoon kuuluvat ns. pitkän hännän hakulauseet, joita kutakin yksinään haetaan harvoin mutta jotka yhdessä kattavat suuren osan kaikista tehdyistä hauista.
Käytännössä toimenpiteiden kirjo, joita hakukoneoptimoinnin nimissä tehdään on hyvin laaja. Hakutuloksiin sijoittumiseen voidaan vaikuttaa tuottamalla ja muokkaamalla sivuston tekstisisältöjä, metatietoja, osoiterakennetta, latausnopeutta, sivustolle osoittavia linkkejä ja huomioimalla useita muita muuttujia. Perimmäinen tarkoitus on tehdä sivustosta niin laadukas käyttökokemuksen ja sisältönsä puolesta, että sitä on helppo tarjota tiedonhakijoille esimerkiksi Googlen hakukoneessa.
Onko sinulla hidas WordPress sivusto?
Hidas sivusto voi johtaa myös huonoihin hakukonesijoituksiin (SEO), vähentyneisiin konversioihin ja huonoon käyttökokemukseen.
Mutta tärkeätä ei ole vain nopeus. Äskettäisen tutkimuksen mukaan 88% verkkosivustojen kävijöistä, joilla on yleisesti huono kokemus, palaa vähemmän todennäköisesti. Todennäköisesti hidas, viallinen verkkosivusto voi dramaattisesti vahingoittaa tuotemerkkiäsi, mainettasi ja vaikuttaa niihin, jotka käyttävät sivustoasi.
Lopputulos: Hidas, viallinen sivustosi vahingoittaa tuotemerkkiäsi.
Haluatko kohota kilpailijoidesi yläpuolelle Googlen hakutuloksissa? WordPress SEO optimointi nostaa sivustosi näkyviin juuri silloin, kun potentiaalinen asiakas etsii palveluitasi tai tuotteitasi. Saat sivustollesi uusia asiakkaita ja kasvatat myyntiä!
Jos haluat parantaa Google hakukone -sijoitustasi tai jopa päästä ensimmäiselle sivulle voimme auttaa sinua.
Olet todennäköisesti kuullut, että “Sisältö on kuningas”. Vaikka tämä on totta, näyttää siltä, että kaupungissa on uusi kuningas – nopea sisältö. Nopea sisältö pitää kävijöiden katseet liimattuina sivuillesi ja saa heidät palaamaan useammin. Ja sitä Google haluaa. Ihmiset eivät pysy sivustolla, jonka lataaminen vie 5-6 tai jopa 10 sekuntia – sisällöstä riippumatta. Heidän mielestään “tämä ei ole käyttäjäkeskeinen yritys”. Google on käyttäjäkeskeinen ja rankaisee sivustoja, jotka eivät ole.
Kuinka autamme
Teemme sivustostasi nopean ja ylläpidämme sitä huippusuorituskyvyllä.
Poistamme esteet, jotka hidastavat sivustosi suorituskykyä, mikä parantaa asiakaskokemusta ja lisää myyntiä.
Tehdään hitaasta WordPress -sivustostasi …
Hakukoneoptimoitu ja huippusuorituskykyinen
LATAUSNOPEUDEN OPTIMOINNIN EDUT
Miksi latausnopeuden parantaminen on niin tärkeää?
Sivustosi lataamiseen kuluvan ajan lyhentäminen on #1 asia, jonka voit tehdä lisätäksesi merkittävästi muita myynti-, markkinointi- ja asiakaskokemuksen alueita.
MITEN TOIMIMME
Työskentely kanssamme on erittäin helppoa
Kun teet tilauksen, aloitamme optimointiprosessin:
14 päivän rahat takaisin takuu
Olemme ylpeitä työstämme ja uskomme, että voimme parantaa sivustosi suorituskykyä. Mutta jos jostain syystä emme pysty parantamaan verkkosivustosi nopeutta, palautamme rahat takaisin.
Verkkosivuston nopeuden optimoinnin perusteet
Mikä tarkalleen on sivun latausnopeus?
Termi sivun latausnopeus viittaa olennaisesti siihen, kuinka kauan verkkosivua tai mediasisältöä ladataan verkkosivun isännöintipalvelimista ja näytetään pyynnön esittäneelle verkkoselaimelle. Sivun latausaika on aika linkin napsautuksen ja verkkosivun koko sisällön näyttämisen välillä pyynnön esittäneessä selaimessa.
Verkkosivuston nopeuden optimoinnin käyttäminen tulosten ja hakukoneoptimoinnin tehostamiseen
Verkkosivuston nopeuden optimointi on taktiikka, jolla parannetaan sivun latautumisnopeutta. Verkkosivuston nopeus vaikuttaa käyttäjäkokemukseen, sivuston liikenteeseen ja viime kädessä hakutuloksiin, joten se on tärkeä osa onnistunutta hakukoneoptimointi strategiaa.
Ota selvää, miksi verkkosivuston nopeuden optimointi on tärkeämpää kuin uskotkaan, ja kuinka voit testata ja parantaa sivustosi latausnopeuksia:
- Nopeuta verkkosivustoasi
- Tehosta tuloksia
- Paranna hakukoneoptimointia
Miksi verkkosivuston nopeuden optimointi on tärkeää?
Verkkosivuston nopeuden optimointi voi lisätä konversioita ja parantaa hakukonesijoituksia, sillä nopeammat sivustot houkuttelevat sekä käyttäjiä että hakukoneita.
Käyttäjät vaativat nopeasti latautuvia verkkosivustoja. Verkkosivuston käyttäjät odottavat verkkosivun latautuvan nopeasti. Jos näin ei ole, monet hylkäävät sivuston. Googlen mukaan todennäköisyys, että käyttäjä hylkää sivun, kasvaa:
- 32 %, jos sivuston latausaika on 1-3 sekuntia
- 90 %, jos sivuston latausaika on 1-5 sekuntia
- 106 %, jos sivuston latausaika on 1-6 sekuntia
- 123 %, jos sivuston latausaika on 1-10 sekuntia
Kun käyttäjät lähtevät nopeasti pois hitaalta sivustosta, brändillä on vain vähän mahdollisuuksia houkutella yleisöä korkealaatuisella sisällöllä tai saada arvokkaita tuloksia.
Hakukoneet suosivat nopeasti latautuvia verkkosivustoja. Google on todennut, että sivuston nopeus vaikuttaa hakutuloksiin. Hakukoneet haluavat tuottaa tuloksia, jotka tarjoavat käyttäjilleen erinomaisen kokemuksen, joten he mieluummin luokittelevat nopeasti latautuvat verkkosivustot. Vedotakseen hakukoneisiin, sivuston tulee aina sisällyttää sivun nopeus osaksi hakukone (SEO) strategiaansa.
Mikä on hyvä sivun latausnopeus?
Google suosittelee parhaana käytäntönä alle kolmen sekunnin sivun latausnopeutta.
Monet sivustot eivät kuitenkaan täytä tätä suositusta.
Googlen tutkimuksessa havaittiin, että 70 prosentilla analysoiduista mobiilisivuista kesti yli viisi sekuntia, ennen kuin sivun yläpuolella oleva visuaalinen sisältö ilmestyi näytölle, ja kesti yli seitsemän sekuntia ladata koko visuaalinen sisältö ylä- ja alapuolelta.
Pyri Googlen suosituksen mukaan alle kolmen sekunnin sivun latausnopeuteen. Mutta vertaile myös sivustosi nopeutta kilpailijoihisi, jotta ymmärrät, kuinka nopeasti sivustosi on latauduttava ollakseen kilpailukykyinen alallasi.